keskiviikko 11. huhtikuuta 2012

Uutta oppimassa!

Heippa!


Eipä turhaan sanota, että 1-2-vuotiaat ovat elämässään tutkija-vaiheessa. Joka paikkaan täytyy kurkistaa, kaikki pitäisi saada käteen ja lisäksi pitäisi vielä vähän maistaa, että miltähän tää maistuis... Vähän alkaa ilmetä myös "minä itte" - asennetta! ;-)


"Huulirasva maistuu hyvälle... Tuhoan äitin ja isosiskon huulirasvat,
jos ne unohtuvat käsieni ulottuville! Ensin imeskelen ja sitten kaivan jämät
etusormella purkista ulos... njam!"

"Ja kipeisiin ikeniin auttaa parhaiten se, että tunkee suuhun jonkun
mahdollisimman suuren kapistuksen! Tälläkin hetkellä minulle on tulossa
neljä poskihammasta yhtaikaa, joten rasvapurkin korkki hieroo mukavasti
kipeitä ikeniä. Äiti on vaan aika ärsyttävä, kun vie tän korkin heti multa, jos huomaa..."

"Pianonsoitto on yksi suurimmista intohimoistani.
Ensin valmistaudun lukemalla nuotteja..."

"...ja sitten soitan niin nopeasti, ettei kamera meinaa
mukana vauhdissa pysyä! Jalat eivät ihan riitä pedaaleille,
mutta joku totesi, että todellinen taiteilija ei pedaaleita
tarvitse!"

"Hampaat täytyy harjata monta kertaa päivässä. Oikeasti en saa
laittaa tätä isosiskon hammastahnaa, mutta muodon vuoksi pitää
tuubin olla vähintään kädessä. Mun hammasharjaan laitetaan sellaista
vauvojen tahnaa.. Imeskelen sen ensin pois ja sitten heiluttelen harjaa.
Äiti ei saa harjata mun hampaita ollenkaan, mutta iskä osaakin sen paremmin!"

"Pianonsoiton lisäksi toinen suuri ihastuksen kohteeni ovat
kengät. Haluan pitää kenkiä aina jalassa, jopa joskus sängyssä
pyjaman kanssa. Ja sitten harmittaa, kun multa otetaan kengät
pois. Niillä on helpompi kävelläkin! Senhän mä oon nyt oppinut."

"Mä päätin, että nyt on aika ruveta syömään ihmisten ruokaa.
Eli ei mitään purkkipöperöitä vaan ihan tavallisia juttuja,
kuten makaronilaatikkoa. Ja siihen mä vaadin myös oman
lusikan ja lautasen. Ensin mä sekotan lusikalla..."

"....Ja sitten mä syön sormilla. Se on paljon yksinkertasempaa näin."

"Nukkeleikit on mun suosikkeja. Nukke kulkee mun kainalossa koko ajan,
mutta joskus käy niin, että babyborn on vähän liian painava.
Sillon me käydään molemmat hetkeksi lepäämään."

"...ja levätessä mä riisun vähintään housut pois. Joskus kaikki vaatteet,
koska sillon on paljon kevyempi olo!"

"Mulla on meidän perheen parhaat unenlahjat. Nukun ihan missä vaan
ja millon vaan. Kuten tässä kantorinkassa Rukalla, kun oltiin siellä
äitin, iskän, kummitäti Lissun ja pikkuserkun Nipan kanssa."

"Välillä mä vähän vilkasin maisemia ja jatkoin taas unia."

"Enkä edes heränny siihen, kun kummitäti Lissu hyppi lumilaudalla ihan vierestä
ja äiti ja iskä taputti. Se tulikin toiseksi niissä SM-kisoissa ja
sai esimerkiks hirveesti karkkia palkinnoks. Mutta mä sain vaan
rypistellä ja nuoleskella niitä Dumle- karkkipapereita..
Ja paluumatkalla mua jo ärsytti se autossa istuminen niin paljon,
ettei nukkuminenkaan enää auttanut vaan hermo meni!
Mutta selvittiinhän siitäkin ja ens kerralla äiti lupas mennä mun kanssa
Lappiin lentokoneella!"

4 kommenttia:

Kiitos! Kommentit näytetään hyväksynnän jälkeen.